fbpx

Gruppträning

BOKA PASS

Våra pass bokar du enkelt HÄR eller via vår app ”GO ACTIVE!” som du kan ladda ner på App Store eller Android Market/Google Play. I appen registrera du dig via koden 112000 och loggar sedan in med dina användaruppgifter.

BOKNINGSREGLER

Bokning av pass

Alla med aktivt träningskort kan enkelt boka sig till våra öppna pass via vår hemsida eller i en biljettstation på anläggningen.

På hemsidan är användarnamnet ditt förnamn och lösenordet är dina 6 första siffror i ditt personnummer (ÅÅMMDD). Lösenordet kan du sedan själv gå in och ändra.
För att logga in på biljettstationen blippar du din nyckel i läsaren.
Har du problem med inloggningen kontakta receptionen.

OBS! På hemsidan och i appen visas passen på alla våra anläggningar, så tänk på att boka dig på rätt anläggning.

Bokningen till de öppna passen startar 4 dygn innan passets start och stänger på hemsidan 1 timme innan passets start, därefter går det att anmäla sig genom drop-in i mån av plats. Observera att du med dagtidskort endast kan boka dig på pass som startar mellan kl 7.00-15.00.

Du kan hämta ut din biljett i våra biljettstationer tidigast 1 timme och senast 15 minuter innan passets start. Biljetten lämnar du sedan till instruktören. Har du inte hämtat ut din biljett i tid kommer den att släppas så att andra deltagare har möjlighet att ta platsen

AVBOKNING

Avbokning

Om du inte kan delta måste du avboka din plats. Det kan du göra fram till 2 timmar innan passets start.

Om du har missat att avboka dig två gånger införs ett bokningsstopp och du kan då inte boka dig på pass i två veckor.

OBS! Vi tar inte emot bokningar eller avbokningar via telefon!

Drop-in

De biljetter som inte blir uthämtade i tid kan vem som helst hämta ut 15 minuter innan passet startar. De kallas för drop-in biljetter och är inte ett bestämt antal, utan består av de platser som inte blivit bokade.

PROV TRÄNA

Provträna

Har du inget aktivt träningskort och vill provträna på ett av våra öppna gruppträningspass går det bra mot en kostnad på 100 kr. Provträningen kan endast ske under receptionens öppettider och i mån av plats på passen. Ta kontakt med personalen om du vill provträna!

Här kan du läsa mer om våra gruppträningspass

CROSSLINE

CrossLine är en kul, utmanande och varierad gymträning uppdelad i zoner och tidsintervaller. I varje zon görs olika övningar med redskap från gymmet. Vi har olika varianter av CrossLine (CrossLine 55 (55 min), Crossline Express (35 min), CrossLine Senior. Passet inleds med att vi går igenom upplägget och de olika övningarna. Efter en funktionell uppvärmning är dags att köra igång. Du får guidning av en instruktör och pepp av gruppen, samtidigt som du får gå in i din träningsbubbla och jobba med övningarna i eget tempo.

Les Mills GRIT

Les Mills GRIT är ett effektivt högintensivt träningspassspass designat för att utmana dig fysiskt genom tuffa intervaller. Passet har olika inriktning med redskap som skivstänger, viktplattor, stepbräda och din egen kropp. GRIT passar dig som gillar att utmana dig fysisk och få en snabb genomkörare för puls och styrka. Det finns tre varianter av GRIT: Cardio, Atletic, Strength.

UX-Cross

UXCross ett cirkelträningspass där du både tränar upp din styrka och kondition. Vi använder oss av olika typer av utrustning, så som Kettlebells, TRX-band, egen kroppsvikt, bollar och fria vikter. Vi tränar efter intervaller med 40 sek jobb, 20 sek vila, 10 stationer och 3 varv. Under Expresspasset är intervallerna 30 sek jobb, 10 sek vila, 10 stationer och 3 varv. Finns i 45 min, Express och senior.

Mamma/Pappa-Bebis

Mamma/Pappa-Bebis passen finns i två olika former. Mamma/Pappa-Bebis är ett cirkelpass som körs i vår gruppträningssal med redskap som passar träningsformen. Övningarna går lika bra att göra tillsammans med din bebis. Powerwalk Barnvagn körs självklart utomhus. Vi samlas utanför entrén och pronerar där efter tillsammans med några stopp på vägen för att genomföra Styrke- och rörlighets övningar.

Vi har skötbord på alla anläggningar som erbjuder Mamma/Pappa-Bebis och det finns även mikro i receptioner, för möjlighet att stanna kvar efter din träning.

Les Mills CORE

Les Mills CORE är ett effektivt Les Mills-pass som tränar den så viktiga bålstabiliteten. Med redskap som gummiband och viktplattor ger detta dig allt du behöver för en stabil bål. Under passet arbetar ni i olika former av intervaller där även ben och rumpa får en riktig genomkörare. Passet håller högt tempo och körs i 30 minuter. Gör dig redo för en riktig svettfest.

Spinning

Spinning är ett konditionspass där du har cykeln som redskap och tränar i intervaller till musik och ett upplägg gjort individuellt av varje instruktör. Här blir du svettig, får träna ben och jobba ordentligt med din puls!

Perfekt för dig som vill ha en enkel och utmanande genomkörare där inga förkunskaper krävs, passar både nybörjare som vältränad. Körs i 30 min, 45 min och 60 min.

Les Mills RPM

Les Mills RPM är ett cykelpass som tränar upp din konditionen samtidigt som du även blir starkare i både ben och bål. Men en härlig och motiverande musik leder instruktören dig genom bland annat bergstoppar och intervallträning. Passar både vältränade som nybörjare. Kör i 30 min och 45 min.

HIIT

High intensity interval training (HIIT) tränar vi hela kroppen med ett upplägg som är individuellt för varje instruktör. Vi jobbar i olika typer av intervaller, såsom cirkel, tabata, stegar, AMRAP, EMOM m.m. och jobbar både styrka och kondition med olika typer av redskap. Detta pass är för dig som vill ha en riktigt genomkörare och kan självklart anpassa träningen efter din nivå då instruktören är redo med alternativ som passar din förmåga. Oavsett hur tränad du är, kommer du att få toppa din puls!

Les Mills BODYSTEP

Les Mills BodyStep är en atletisk version av step-up med ledorden energi, kraft och glädje! Här tränar vi kondition och koordination med enkla steg och rörelser på, över och runt brädan varvat med styrkeövningar. Detta passar dig som vill träna kondition, styrka och koordinera dig till musik med stepbräda och viktplattor som redskap. Du behöver inga förkunskaper utan kan steppa båda som nybörjare och träningsvan.

Les Mills SPRINT

Les Mills SPRINT™ är högintensiv intervallträning på cykel. Passet är jämförbart med Les Mills GRIT™ fast med cykeln som redskap. Här jobbar vi med kraft, styrka och hastighet och ger dig maximalt resultat! Du behöver inte vara en cyklist, men det är en fördel om du har träningsvana. Kör i 30 min.

Les Mills BODYSTEP

Les Mills BodyAttack är sportinspirerad konditionsträning med aerobic som grund, som utmanar din kondition, styrka och uthållighet. Det är ett högintensivt intervallpass där atletiska rörelser kombineras med styrke- och stabilitetsövningar i koordination till musiken. Dynamiska rörelser och pulshöjande musik motiverar dig från start till slut, perfekt för dig som vill ha en energikick! Körs i 30 min, 45 min och 60 min.

BOX

Box är ett kampsportinspirerat pass där du tränar upp din boxteknik, kondition, styrka och smidighet. På detta pass arbetar vi parvis med handskar och mitsar samt blandar slag och sparkar. Passet passar både dig med förkunskaper och dig som aldrig har boxats tidigare. Körs i 45 min och 60 min.

ZUMBA

Zumba är för dig som vill svettas, dansa och ha kul! Heta rytmer tillsammans med koordination och total glädje. Klassen kombinerar både konditionsträning, rörlighet och balans utan att du märker hur jobbigt det är. 

Tabata

Tabata är en intervallform som innebär att du jobbar i 20 sek, vilar i 10 sek och upprepar det 8 gånger. En tabata kan innehålla en eller flera övningar som du upprepar enligt intervallen och kan vara såväl styrkeövning som kondition, med eller utan redskap. Passets längd avgör hur många rundor Tabata som hinns med. Detta är ett upplägg som är lätt att anpassa individuellt efter din förmåga och garanterat ger dig en möjlighet till utmaning.

Les Mills BODYPUMP

Les Mills BodyPump fokuserar på styrketräning till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av skivstång och vikter. Du bestämmer själv vikten på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha. Passar alla som vill träna upp sin styrka och uthållighet på ett enkelt, utmanande och roligt sätt. Passet är förkoreograferat och ser likadant ut vart du än tränar i hela världen.

Senior

Passen Seniorträning är anpassade för att passa en äldre målgrupp och ligger på dagtid. Du tränar efter din egen förmåga och våra instruktörer ger dig alternativ för att kunna utmana dig optimalt, oavsett träningsform. Det finns olika former av seniorträning så som: Stavgång, Cirkel, Powerwalk, Spinning och TRX.

Outdoor

OutdoorCross/Hiit är ett högintensivt pass utomhus, där du bland annat får prova på andra typer av utrustning och övningar, än vad som finns inne på gymmet, exempelvis att välta däck. Det är ett roligt och utmanande pass som vi kör på med året om.

TRX

TRX betyder Total Body Resistance exercise och uppfanns av militären i USA. Här använder du din egen kropp som redskap och motstånd i kombination med det funktionella TRX-bandet. I TRX tränar du upp din styrka, balans, rörlighet och bålstabilitet. Träningsformen passar alla oavsett nivå eller målsättning.

SOMMARSCHEMA